onsdag 23 mars 2011

Min andra pseudonym - Pixel Omega

När jag inte skriver seriösa romaner, så kan det bli samhällssatir som omväxling. Jag skrev en dag för några år sedan en novell som utspelade sig under istiden, men som ventilerade diverse nutidsfenomen. Den noveller råkade bli precis fyra A4-sidor lång. När jag sedan kom på att jag skulle göra en serie noveller på samma tema, så bestämde jag att alla skulle vara precis fyra A4-sidor, vilket blev en särskild utmaning. Den första novellen utspelade sig av en slump i september månad år 27.394 f. Kr. Och det var just för att jag angett en speciell månad, som jag bestämde att det skulle bli en novell för varje månad under ett år.
Hade den första novellen förlagts till januari hade det varit lättare, för då kunde jag ju bara ha fortsatt där jag slutade. Nu har jag fått omarbeta septembernovellen lite för att passa in den i serien, men jag gjorde inga stora förändringar.
Efter att ha skrivit några nya noveller till serien, så blev jag tom på nya idéer och det har varit stiltje på skrivarfronten. Men med lite tvång (man kan inte alltid bara vänta på inspirationen) så lossnade det så smått. Så har jag nu klart alla månader december. Hittar du några uppenbara missar och konstigheter (förutom de avsiktliga konstigheterna), så gör ett inlägg och påpeka detta. Och naturligtvis vill jag ha andra typer av feedback också.
För den här typen av texter använder jag en annan pseudonym, nämligen Pixel Omega. För som läsare vill man kanske veta vilken typ av böcker/texter en viss författare skriver och har man då två helt olika stilar så är det väl bäst att också ha två olika författarnamn.

Som Pixel Omega börjar jag publicera novellserien ”Hur ska det sluta?”
Samhällssatir och nutidsproblematik i istidsmiljö. Äktenskapsbekymmer och framtidsfunderingar. Grottfolk och mammutar i bitter fejd. Tolv sammanlänkade noveller – en för varje månad år 27.394 f.Kr. Kallaste året i mannaminne...

Så småningom ska denna serie också förses med illustrationer, är det meningen ...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar